היועמ"ש למשטרה: לחקור תליית בובות במאה שערים בפורים

לצד הפעילות המבצעית של לוחמי האש שעוסקת מידי יום בהצלת חיים, לעתים נדרש המערך לסייע גם בתחומים אחרים. לצערנו היום נקראנו להסיר מיצג בוטה ומחפיר שהוצג כנגד חיילי צה"ל, תוך כדי שחלק מהקהל מנסה לפגוע בנו ולהפריע לפעולות להסרת הבובה
אבי יעקב 19 Comment on היועמ"ש למשטרה: לחקור תליית בובות במאה שערים בפורים

היועמ"ש לממשלה אישר למשטרה לחקור תליית בובות כשעליהן הכיתוב "חרד"קים החוצה" ביום פורים במאה שערים בירושלים • הבובה הועברה לבדיקת המעבדות לזיהוי פלילי במשטרה • המשטרה פתחה בחקירה בגין הסתה • ארדן: "להביא לדין את העבריינים המתועבים"

לצד הפעילות המבצעית של לוחמי האש שעוסקת מידי יום בהצלת חיים, לעתים נדרש המערך לסייע גם בתחומים אחרים. לצערנו היום נקראנו להסיר מיצג בוטה ומחפיר שהוצג כנגד חיילי צה"ל, תוך כדי שחלק מהקהל מנסה לפגוע בנו ולהפריע לפעולות להסרת הבובה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר למשטרת ישראל לפתוח בחקירה בחשד להסתה, על תליית בובות בדמות חיילים בשכונת מאה שערים בירושלים. לדברי המשטרה "מדובר בצעד שאינו שכיח והוא אושר עקב חומרת המקרה והמשמעויות הנלוות אליו".

הבוקר הסירו כוחות כיבוי מרחוב יחזקאל בירושלים בובה שנתלתה סמוך לבניין מגורים בדמות חייל צה"ל ועליה כיתוב 'חרד"ק החוצה'.

הכבאים השתמשו בסולמות במנוף כיבוי ובאמצעים נוספים, במטרה להסיר את הבובה.

הבובה שהוסרה הועברה לבדיקת המעבדות לזיהוי פלילי במשטרה ובמקביל פועלת המשטרה אל מול פרקליטות המדינה לפתוח בחקירה בגין הסתה.

דובר כבאות ירושלים מסר כי "במהלך פעולות הסרת בובת החייל, הותקפו לוחמי האש באבנים, חפצים וכן ביריקות וקללות קשות. שוטרים שהיו במקום טרחו לשמור על הסדר הציבורי עד לסיום פעילותם של לוחמי האש.

רס"ל אודי גל מפקד הצוות שהוריד את בובת החייל: "לצד הפעילות המבצעית של לוחמי האש שעוסקת מידי יום בהצלת חיים, לעתים נדרש המערך לסייע גם בתחומים אחרים. לצערנו היום נקראנו להסיר מיצג בוטה ומחפיר שהוצג כנגד חיילי צה"ל, תוך כדי שחלק מהקהל מנסה לפגוע בנו ולהפריע לפעולות להסרת הבובה.

למרות הקושי בעבודה בגובה רב ולמרות המתקפה עלינו תוך כדי, והסיכון שנגרם מכך, החלטנו שאנחנו מורידים בכל מחיר את המיצג הנורא, בו כאמור נתלתה דמות של חייל צה"ל עם דגל ישראל ושמות של יחידות צה"ל השונות".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את תופעת ההסתה כנגד חיילים חובשי כיפה על רקע שירותם בצה"ל. המשטרה משקיעה מאמצים רבים לטיפול בתופעה, הן באמצעות איסוף מידע ממוקד כנגד תופעת ההסתה נגד לובשי מדים והן במישור החקירתי לשם איתור חשודים והבאתם לדין. המשטרה תנקוט ביד קשה ותפעל למיצוי החקירה והעמדה לדין של כל מי שמעורב בכך.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כתב בחשבון הטוויטר שלו "אני מזועזע מתמונות החיילים התלויים באזור שכונת מאה שערים. מצפה מהמשטרה והפרקליטות לעשות הכל כדי לחקור ולהביא לדין את העבריינים המתועבים שאחראים למיצג ההסתה והשטנה הזה"

צילום: כבאות והצלה ירושלים
צילום: כבאות והצלה ירושלים

כבאות והצלה ירושלים

 



19 תגובות

מיין תגובות
  1. 19

    ממש בושה וחרפה חילול השם נוראי!!!

    1. זה קידוש השם אין זה חילול אולי תהיה בכלל חילוני וכך יהיה יתר קידוש השם

    2. הצבא החזק במזה"ת הצליחו סוף סוף לנצח את כל הסקריקים

  2. 17

    פשוט גועל נפש אלו לא יהודים המנובלים האלו שתלו את זה הם עמלק הם נאצים….

  3. 15

    מדובר בהיסטריה וצווחנות של גלעד ארדן (גלעד ארדן הוא לא חרדק אלא – דשל"ש! למד בישיבה התיכונית נתיב מאיר בירושלים והוריד בצבא את הכיפה (כמו נפתלי בנט), "שנה ופירש")
    אין כאן שום עילה להסתה, זה לא כוון נגד שום חייל באופן אישי אלא אך ורק נגד עגל הזהב שקוראים לו צ-ה-ל! אז שמו בובה על הגדר מה קרה?
    אם כבר, שקודם יחקרו את איתי זלאיט, הפסל שעשה את הפסל של ביבי והציב אותו בכיכר רבין
    כמו כן, במסדרונות האקדמיה לאמנויות נתלו פוסטרים עם תמונתו של ראש הממשלה, כשסביב צווארו חבל תלייה והכיתוב "ROPE"
    ולא רק זו אלא איגוד הסטודנטים בבצלאל מסר בתגובה: "מדובר בעבודה פרטית של סטודנט אשר בחר להביע עצמו בצינורותיו האישיים. איגוד הסטודנטים בבצלאל לא מכיר או שותף לעבודה הנ"ל. אנו כמובן לא מחזקים מסרים הקוראים לאלימות ולהסתה מכל סוג שהיא ואף מתנגדים לכך. עם זאת, כמוסד לעיצוב אנו מאמינים בחופש הביטוי והאומנות, ובעד מתן ביטוי לכל קשת הדעות, בגבולות החוק"
    אם מה שקרה בבצלאל לא הוביל לאישום בדבר הסתה וטענת "בצלאל" התקבלה שזה מותר במסגרת חופש הביטוי, אז ודאי שכאן כאמור אין שום עילה!

    1. חרד"ק דשל"ש עוד כמה ראשי תיבות כמו סמג"ג(סגן מחלק גזר גמדי)

  4. 14

    יש לכם צבא, טנקים, עוצמה ועושר, אבל… "כל זה איננו שווה לי" כשברחוב קטן יש כמה 'מרדכי'ים שתולים בובה של חייל ומכריזים: לא נכרע ולא נשתחווה.

  5. 13

    אם הם משקיעים על חתיכת בובה כל כך הרבה משאבים: כבאים מנוף,יועץ משפטי לממשלה,משטרה וכו', אז המצב שלהם מאוד קשה! אפילו עלוב!
    זה רק מראה שכל הסיפור של שוויון בנטל יוצא מתסכול ונחיתות, וצימאון להכרה מהחרדים!

    1. נס שלא הפעילו גם מזל"ט…

  6. 12

    מדינה עלובה שכל מגמתה לחרד"ק את כולנו!

    כן, היה בובה! מה קרה? חייבים הכרה מאיתנו בגיוס לצה"ל? את תרצו, אבל לא תקבלו! צה"ל זה טרייף! נ-ק-ו-ד-ה!
    עם בובה או בלי בובה!

  7. 11

    חילול השם של צה"ל
    קידוש השם של מי שאמר והיה העולם

  8. 10

    זה לא משנה אם זה ראוי לתלות כזאת בובה או לא, אבל מה שבטוח שזה מצחיק לראות איך כל המשטרה והמדינה רועשת מאיזה בובה פשוטה שתלו, מה קרה?
    אבל זה גם מגלה כמה המדינה משקיעה בגיוס חרדים וכל דבר שמנסה קצת להפריע לגיוס חרדים כ"כ מרתיח אותם

  9. 9

    כשיהודים מוכרים את עקרונתיהם תמורת ג'ובים וישיבה בקואליציה זה חילול ה'

  10. 8

    בלי קשר לשום דבר הבובה מתוקה מאד…